تحقیق کلمات کلیدی

آموزش جامع سئو رایگان
صفر تا صد بهینه سازی سایت

1- سئو چیست ؟

2- بهینه سازی محتوا

3- اتومارک

سرچ کلمه کلیدی

روش هایی برای یافتن کلمات کلیدی سئوی مناسب با ابزارهای رایگان

سئو و بهینه سازی فرآیندی است که به عوامل زیادی بستگی دارد و هر یک از این عوامل باید در زمان مناسب بهینه شوند. البته نباید فراموش کرد که بهینه سازی سایت هرگز نقطه پایانی نیست، یک فرآیند پویا و دائمی است. یکی از اولین کارهایی که باید در فرآیند سئو انجام داد، یافتن کلمات کلیدی است.

با وجود اینکه الگوریتم‌های گوگل بزرگ‌تر و قوی‌تر می‌شوند و هوش مصنوعی گوگل تلاش می‌کند تا محتوا را درک کند، کلمات کلیدی همچنان نقش مهمی در نشان دادن سایت به کاربران دارند. بنابراین در این مقاله می خواهیم 7 روش برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو را معرفی کنیم و توضیح مختصری در مورد هر یک از این ابزارها ارائه دهیم. با ما همراه باشید، بعد از این مقاله می توانید کلمات کلیدی پروژه های مختلف را با دقت بیشتری نسبت به قبل پیدا کنید.

1- پیشنهادات گوگل

وقتی موضوعی را در صفحه جستجو سرچ می کنیم، پیشنهاداتی برای موضوع جستجوی ما در پایین فیلد جستجوی گوگل نمایش داده می شود. گوگل جستجوهای دیگر کاربران را دنبال می کند. اگر کلمه ای را جستجو کنیم، سایر جستجوهای مرتبط را به ما نشان می دهد.

این ویژگی نه تنها به کاربران کمک می کند تا سریعتر به نتیجه دلخواه برسند، بلکه این پیشنهادات ایده های خوبی برای متخصصان سئو هستند!

2- جستجوهای مرتبط در گوگل

وقتی موضوع خود را در صفحه SERP (همان صفحه جستجوی گوگل) جستجو می کنیم، بخشی در مورد جستجو در پایین صفحه ظاهر می شود. این بخش موضوعات مرتبط با جستجوی ما را پوشش می دهد. این جستجوها پیشنهادهای خوبی برای ما در تولید محتوا و شناسایی کلمات کلیدی مرتبط هستند.

وقتی این کار را انجام دادیم، می‌توانیم برای هر یک از نتایج جستجوی گوگل انجام دهیم تا کلمات و عبارات طولانی‌تری به دست آوریم.

3- kwfinder

KWfinder یکی از بهترین و کامل ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. مشکل اصلی استفاده از این سایت نیاز به خرید اکانت و پرداخت ارزی است. البته این سایت یک بخش رایگان هم دارد. اما اکانت های رایگان این سایت نیز بسیار محدود است و با هر ایمیل باید پس از لغو اشتراک ایمیل جدیدی وارد کرده و همان چرخه را ادامه دهیم!

در صفحه ای که کلیدواژه های مربوطه را به ما نشان می دهد، سختی این کلمه، جستجوی ماهانه کلمه کلیدی، روند مرتبط و می قابل بررسی است. می توانید CSV را از این اطلاعات چاپ کنید و این اطلاعات را ذخیره کنید.

4- استفاده از keyword planner

Keyword Planner بخشی از سرویس Google Ads برای یافتن کلمات کلیدی SEO است. این ابزار در نگاه اول رایگان است. اما اگر بخواهیم اطلاعات دقیقی از این سایت بگیریم باید کمپین فعالی در گوگل ادز داشته باشیم. حتی اگر کمپین فعالی در گوگل ادز نداشته باشیم، باز هم این سایت تعداد جستجوها را برای ما محدود نمی کند. و پیشنهادات کلیدی خوبی را به ما می دهد. این ابزار اطلاعات دقیقی در مورد لیست کلمات کلیدی نمایش داده شده به ما نمی دهد. به عنوان مثال، میانگین جستجوهای ماهانه برای کلمات کلیدی را به صورت فواصل زمانی نشان می دهد که دقت ما را کاهش می دهد.

سرچ کلمه کلیدی

5- سایت MOZ و ابزار Keyword Explorer

Keyword Explorer یکی از ابزارهای سایت MOZ است که به ما در یافتن کلمات کلیدی کمک می کند. ما می‌توانیم یک کلمه کلیدی یا یک سایت خاص را در این سایت جستجو کنیم، این سایت دشواری کلمه کلیدی، تخمین CTR برای آن کلمه کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط و سایت‌های رتبه‌بندی شده را به ما می‌دهد.

6- keywordtool.io

keywordtool.io یکی از مطمئن ترین و مطمئن ترین ابزارها در سئو است. دسترسی به تمام اطلاعات و جزئیات مربوط به آن کلمات کلیدی تنها در صورتی امکان پذیر است که حساب کاربری خریداری کرده باشید. در این سایت می توانید کلمه کلیدی مورد نظرتون رو بنویسید و از آپشن هایی که دارداستفاده کنید.

این سایت کل حجم جستجو، میانگین روند، میانگین CPC و میانگین رقابت را تعیین می کند. بند رقابت این سایت مشابه قسمت سختی کلمات کلیدی در سایت های MOZ و KWfinder است. در زیر نموداری از روند کلمات کلیدی در یک دوره زمانی مشخص است.

اما این سایت کلمات کلیدی مرتبط را نیز ارائه می دهد. این ویژگی در پایین این صفحه به صورت جدولی با حجم جستجوی هر کلمه (حجم جستجو)، روند مرتبط (Trend)، میانگین هزینه تبلیغات به دلار (CPC) در گوگل ادز ارائه شده است. و رقابت (Competition) مشخص شده است.

با انتخاب کلمات کلیدی مورد نظر می توانیم این اطلاعات را چاپ و ذخیره کنیم.

۷- گوگل ترندز

Google Trends یک ابزار کاملا رایگان گوگل است که به شما امکان مقایسه کلمات کلیدی مختلف را می دهد. نمودارهای ارائه شده توسط Google Trends معیار خاصی ندارند و بر حسب درصد نیستند! به کمک این ابزار کلمات کلیدی در بازه های زمانی مختلف تعریف می شوند. می توانید یک CSV را از این نمودار خروجی یا به اشتراک بگذارید.

سرچ کلمه کلیدی

اکسل کلمات کلیدی تهران سئو

برای به دست آوردن کلمات کلیدی حوزه‌تون میتونید از خدمات تهران سئو استفاده کنید. با ورود به اینجا شما میتونید کلمه کلیدی خود را وارد کرده و لیست اکسل کامل 1000 الی 3000 کلمه ای از کلمات مرتبط حوزه خود دریافت کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

موفقیت در سئو در گرو بروز بودن است

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از آخرین اخبار سئو ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

سئو داخلی
دوره رایگان سئو

آموزش پلاگین های رنک مث

آموزش جامع سئو رایگان صفر تا صد بهینه سازی سایت 1- سئو چیست ؟ 2- بهینه سازی محتوا 3- اتومارک دانلود ویدیو به اشتراک بگذارید